ستاره مامی

هوشهای چندگانه

1392/3/11 16:42
نویسنده : مامی ستاره
735 بازدید
اشتراک گذاری

روزهامون با سی دی های بریل کیدز و خواندن دومن و بازهم "دورا" می گذره . مثل بچه هایی که یکدفعه به حرف میفتن و تازه معلوم میشه چه گنجینه لغاتی رو تو ذهنشون جا دادن در روز شاید نصف وقتا انگلیسی حرف می زنی حتی تو بازیهات با خودت شعرای انگلیسی می خونی.

و حالا من وبابایی با کلمه هایی مواجه میشیم که "اسپانیایی" هستن و ... حالا این مامی طفلکی چکار کنه؟ اینم از فواید! سی دی دورا که در واقع زبان اصلیش انگلیسیه ولی واسه بچه های آمریکای لاتین ساخته شده و در غالب کارتون بهشون اسپانیایی یاد میده. ابله

دلم می خواد بچلونمت . دوست دارم عسلکم ! عاشقتم اینقدر زیاد که با هیچ جمله ای نمی شه توصیف کرد و بهت افتخار می کنم . 

موهاتو خاله مرضیه روز 5 شنبه کوتاه کرد . دستش درد نکنه و صد البته دیگه خبری از امکانات آرایشگاه ویژه کودک "سرزمین رویا " نبود البته وقتی سی دی دورا باشه چه غمی هست؟هورا

در عوض پولشو می تونیم چند تا کتاب خوب بخریم یا پرینتای فلش کارتای جدید رو بگیریم . چطوره؟

دوستی از در اومده و میگه : ستاره جون موهاتو کوتاه کردی . وای مبارکت باشه و تو خیلی جدی می گی: مگه تازه خریدم موهامو که می گی مبارک باشه؟قهقهه

جمعه شب دایی هادی اومده خونمون و تلویزیون رو روشن کرده تا مسابقه ایکه دوست داره ببینه بعد از چند دقیقه تحمل می گی: مامی این درد من نمی خوره (به درد من نمی خوره) یه چیز دیگه بذار . قربون زبون شیرینت برم که حتی وقتی شبکه پویا کارتون یکم خشن داره فوری میگی مامی این درد من نمی خوره..

شب کنار هم خوابیدیم تا تو خوابت ببره (یکی از شیرین ترین لحظه های زندگیم) می گی : بابا کجا رفته؟

من : جلسه داشت رفت .

ستاره : با کی جلسه داشت؟

من: با همسایه ها

ستاره : همون که می گه  آهای آهای همسایه ها        راحت نشستین همتون

جوجه کلاغ افتاده و شکسته بال و پر اون

(شعرای سی دی خاله ستاره در مثلستان رو می خوندی) 

اینم یکی از عادتای شیرینت که خیلی وقتا حرفاتو با شعر می زنی . واقعا نمی دونم چند تا شعر از بری اینقدر زیادن که نمی دونم چند تا هستن.

دوباره کتاب هوشهای چندگانه در کلاس درس - انتشارات مدرسه ، رو دارم می خونم و سعی دارم حتما در روز تو  بازیهامون همه جنبه های هوشت رو قلقلک بدم . اسمش قلنبه سلنبه هست اجراش آسونه مثلا رفتن به پارک : خب خود پارک : هوش طبیعت گرا - دویدن و بازیهای جسمانی : هوش حرکتی - پیدا کردن پروانه یا بررسی گلها و برگهاشون یا هرنوع چیزی که به علوم مربوط باشه : هوش ریاضی (منطقی)- بازیهای دسته جمعی با بچه ها که معمولا میری خودتو معرفی می کنی و اسم دوست جدیدتو می پرسی : هوش برون گرا و هوش کلامی - وقتی تاب می خوری شعری ریتمیک می خونیم حتی در حد تاب تاب عباسی : هوش موسیقایی  و هوش کلامی - و شب در مورد احساست نسبت به دوستت یا سوال پارک رفتی خوب بود و تعریف کردن وقایع : هوش درون گرا البته هر کدوم از کارهای بالا معمولا بیش از یک هوش رو درگیر می کنه .

آسون بود نه؟ احتمالا خیلی از مامانا اینکارارو ناخودآگاه انجام میدن . خدا به همه مامانا کمک کنه

مامان جون زود زود میام عکس می ذارم .

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

زینب مامان دیانا
12 خرداد 92 17:30
سلام هدی عزیزو باهدف.در راه دستیابی یه هدف بزرگت من همراهتم dianajoon.sayari@yahoo.com یک هفته دخترم مریض بود نتونستم بیام نت شرمنده پیغامتو امروز دیدم موفق باشی
مامان سورنا
17 خرداد 92 8:31
افرین به این دختر باهوش و افرین به شما که اینقدر برای بالابردن ضریب هوشی و استعدادهاش تلاش می کنید... انجام این کارها در پارک و درگیر کردن هوشهای چندگانه خیلی جالب بود و ممنون و اقعا همه ما ناخوداگاه این کارها رو انجام میدیم.
مامانی
26 خرداد 92 16:21
سلام عزیزم آفرین به این مامان و دختر فعال.
میشه یه مقداردرمورد سی دی های بریل کیدز توضیح بدی؟چی هستن و از کجامیشه تهیه کرد؟
من دوباره میام سرمیزنم

به سایت www.brillkids.com سربزنید

shamim
5 شهریور 92 17:16
سلام وبلاگ خیلی خوبی دارین به وبلاگ من هم سر بزنید وبرام نظر بگذارید.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به ستاره مامی می باشد